3月 08, 2013

上班族常用的 Day Off (請假)

內容來源:http://goo.gl/fOHn1

一般例句:

1. I want to ask for time off.
    我要請假。
2. I want to take a day off to go to the doctor.
    我想請一天假去看醫生。

更禮貌客氣語氣的說法:

1. I’m afraid I’m going to be out sick today. I’ve got a nasty cold. I hope you don’t mind.
    恐怕我今天要請病假了。我重感冒,希望你不要介意。





Information:
(days )off, holiday, vacation 都有 "放假,休息" 的意思,但用法有點不太一樣:

1. (days )off:通常指不用上班、休息的日子。

如:She has a day off today. (她今天休息)。

2. holiday:通常指國定假日。

如:New Year holiday (新年假日);on holiday 休假中;

3. vacation:通常指停止工作或讀書的假期,

如:summer vacation (暑假);winter vacation (寒假)。


absence 意指 "缺席,離開",leave of absence 表示 "准假"。


5. She took a week off because she was sick.
    他因為生病請假一周。

6. May I ask for an excused absence from work?

    我工作可以請個假嗎?



沒有留言:

張貼留言